Wednesday 16 March 2016

Inshallah

Red Bull Air Race 11.3.2016
 Olen iloinen kirjoittaessani tätä, olen nimittäin varmaan ylittänyt jonkin maagisen rajan siinä, milloin ulkomailla asuminen omalla kohdallani alkaa tuntua ihan hyvältä. Erityisesti perheeni tietää, että kun olen jopa vain viikon lomamatkalla, haluaisin tulla kotiin jo kolmantena päivänä. Koko tämä alkuvuosi on ollut aika kehno ja hyviä hetkiä on ollut melko harvoin, mutta eteenpäin on pitänyt silti mennä. Koko elämä on tuntunut aika kaoottiselta, kun on pitänyt luopua omista aiemmista kuvitelmista tulevaisuuden suhteen ja sopeutua siihen, että ne kuvitelmat ja odotukset muuttuvat.

Noin kolmisen viikkoa sitten tapahtui jotain, mitä en osaa varsinaisesti selittää, mutta siitä lähtien ajatus täällä olemisesta on tuntunut ihan hyvältä. Yksi iso asia on ollut vertaistuki, olen vaihtanut ajatuksia useammankin suomalaisnaisen kanssa, jotka ovat matkustaneet miehensä työn perässä milloin mihinkin. On ollut tosi lohdullista kuulla, että muillakaan ei ole ollut ihan helppoa ja että se on kuitenkin mennyt aina ohi. Ympäristö muuttuu, mutta elämä voi silti olla hyvää.

Red Bull Air Race 11.3.2016
Olen alkanut viihtyä täällä. Tähän asiaan on merkittävästi vaikuttanut se, että olen löytänyt täältä mukavia uusia ystäviä, aurinko paistaa, olen löytänyt uusia hyviä ruokapaikkoja ja en pelkää enää taksin kyydissä juuri lainkaan (se ei tarkoita, että taksikuskit ajaisivat yhtään sen paremmin, olen vain turtunut siihen ajotyyliin). Näiden asioiden lisäksi olen yrittänyt pysäyttää itseni ja omat asenteeni välillä, olen nimittäin tosi taitava ajautumaan sellaiseen negatiiviseen kierteeseen. Nyt suunta on positiivinen ja hyvä niin.

Asumme edelleen hotellissa, ja usein naureskelenkin sille, että olemme jo aivan laitostuneet täällä. Meidän taloksiasettumissuunitelmamme ovat menneet pieleen kahdesti
1) muuttokuorma oli myöhässä ja jouduimme luopumaan siksi siitä asunnosta, minkä olisimme halunneet
2) asunto löytyi, sopimukset tehtiin (mutta ei vielä allekirjoitettu) ja sitten kun tuli allekirjoittamisen paikka, niin vuokraisäntä sanoikin, että haluaakin myydä asunnon eikä vuokrata. Tämä tapahtui siis kaksi päivää ennen jo sovittua muuttopäivää.

Nyt meillä on taas uusi asunto tiedossa ja se vapautuu parin viikon päästä, katsotaan sitten miten käy. Inshallah!


Red Bull Air Race 11.3.2016

2 comments:

Unknown said...

Ihana Anna kun jaksat kirjoitella tänne blogiin, meitä seuraajia on varmasti paljon, vaikka kommentointi ei kovin vilkasta aina olekaan. Mukava kuulla, että alat viihtymään siellä! Nyt vaan peukut pystyyn, että jo tämän asunnon kanssa onnistaisi ja pääsisitte muuttamaan. :) -Sari

Anna said...

Heippa Sari ja kiitos kommentista :) En mä voi sanoa että teitä lukijoita kovin paljoa on, muutamia kymmeniä varmaan. Sanoppa muuta, kyllä oma koti on aina koti, vaikka nyt oonkin tuudittautunut ajatukseen "Home is where your wi-fi connects automatically" :D