Monday 13 March 2017

Monday morning

Oletan, että iso osa naisista on nähnyt Sinkkuelämää-sarjan. Ja ehkä myös elokuvat. Minä luulin, että olen nähnyt ne kaikki. Sinkkuelämää-elokuva liittyy tavallaan tähän meidän ulkomaille muuttoon, sillä kun ilmoitus mahdollisuudesta muuttoon tuli, niin ensimmäinen ajatus oli kyseinen elokuva. Ensimmäinen kosketukseni tähän maahan, ennen kuin omat jalkani koskivat maata lentokentällä.


Kun olin nuori, tai teini-ikäinen, niin kyseinen sarja oli boikotissa meidän taloudessa. Minä ja siskoni taisimme olla liian nuoria kohderyhmäksi. Onnistuimme kuitenkin katsomaan sarjaa, sillä salaa nauhoitin sitä VHS-kasetille. Sittemmin olen nähnyt jaksot useasti, sarja on edelleen yksi suosikkini.

Tänään aamulla katsoin Sinkkuelämää tallenteita Elisan Viihde-palvelusta ja tajusin, että olen onnistunut missaamaan sen, että Carrie muutti Petrovskyn perässä Pariisiin. Luulin, että hän oli siellä vaan lomalla tms., olen siis missannut pari jaksoa. Don't get me wrong, olen kyllä nähnyt viimeisen jakson, ja tiedän mitä siinä tapahtui. En kuitenkaan ollut koskaan nähnyt esimerkiksi sitä, kun Carrie sanoo hyvästit rakkaimmille ystävilleen, miten Mr Big tapasi Carrien ystävät tai miten Samantha piti puheen syöpää sairastaville naisille.

Tiedättekö sen kohtauksen, missä Carrie kävelee Pariisin kaduilla ja pysähtyy katsomaan sisälle ravintolaan, missä neljä ystävystä on lounaalla? Hänelle tulee valtava koti-ikävä ja hän soittaa ystävälleen. Saattaa olla, ettö vähän tuntui sydämessä. Vaikka lounaita ja illallisia (ja onneksi myös ystäviä 💖) on täälläkin, niin mielessä ovat myös lounaat Steinerilla ja illalliset Torerossa, Buccossa tai Amadossa. Melkein tuntuu siltä, että kesän matkalippuja kotiin pitäisi alkaa pikkuhiljaa varaamaan, kesähän on jo ihan pian.



Luojan kiitos en pode koti-ikävää kovin usein tai ainakaan pitkiä aikoja. Nyt tämän koti-ikävä taisi saada alkunsa siitä, että sain viime yönä elävän muistutuksen Suomesta. Pikkusiskoni, yksi elämäni tärkeimmistä naisista nimittäin saapui aamuyöstä tänne meille.

Meille on tulossa ihana viikko💖… niin, siis heti kun hän herää.

No comments: