Thursday 29 September 2016

Birthday brunch - Shangri-La hotel


Juttelin teille jo aiemmin syntymäpäivästäni, jolloin olin flunssaisena kotona ja kävin illalla syömässä aasialaisessa ravintolassa. Siinä missä ajattelin syntymäpäivien juhlinnan olleen jo riittävää noin, oli mieheni ajatellut toisin. Hän oli varannut meille nimittäin pöydän perjantai brunssille Shangri-La-hotelliin. Tämä on yksi niistä paikoista, mihin tulemme varmasti tuomaan vieraitamme, sillä se on todella kokemisen arvoinen, todellinen “Abu Dhabi-juttu”. Lautaselleni päätyi vaikka mitä herkkuja aina ostereista, aasialaisiin keittoihin ja vietnamilaisiin kevätrulliin asti. Paikalla soitti myös livebändi, joka esitti mm. Buena Vista Social Clubin ja Enrique Iglesiasin biisejä.


Uusi suosikkiherkkuni: merilevä. 
Onnellisena hyvästä ruuasta ja mukavasta kokemuksesta suunnittelin jo lähtöämme, mutta sitten tapahtui jotain, mitä en ollut osannut odottaa. Nimittäin se livebändi tuli meidän pöytämme luo ja he lauloivat minulle onnittelulaulun koko täyden ravintolan kuunnellessa. En tiennyt pitäisikö itkeä vai nauraa (mutta valitsin jälkimmäisen) ja olin aivan kohtalaisen häkeltynyt koko tilanteesta. He toivat siinä laulun yhteydessä minulle myös syntymäpäiväkakun, mitä pääsimme sitten maistelemaan. Hauska ja odottamaton yllätys kokonaisuudessaan!

Kuka mahtoi keritä leikkaamaan kakkua ennen kuvan ottoa.. :D 
Päivän mukavat tapahtumat eivät kuitenkaan olleet vielä tässä, sillä ravintolalta poistuessamme, näimme pääsisäänkäynnin ulkopuolella maassa ison sinikeltaisen papukaijan. Minä tietysti kaivoin heti kameraa esiin. Hetken seisoimme ihastelemassa lintua hymy korvissa, jolloin luokseni tuli pieni paikallinen poika valkoisessa asussaan ja kertoi, että tämä papukaija on hänen lemmikkinsä, mutta jos haluaisin, voisin saada sen käsivarteni päälle istumaan vähäksi aikaa. No joo, mikä ettei! Ei tarvitse kahta kertaa kysyä, olen melkoisen eläinrakas ja vielä ylpeä EVK-jäsen. Siinä me sitten patsastelimme, minä ja kaijaseni.


No comments: