Thursday 25 February 2016

Motivation


Viime viikon koti-ikävä päivän jälkeen päätin, että nyt viimeistään minun on aika alkaa pitää kiinni niistä lupauksista, jotka olen itselleni antanut. Lupasin itselleni liikkua enemmän, juoda vettä riittävästi ja pitää huolta henkisestä hyvinvoinnistani (mitä se sitten milloinkin tarkoittaa).

Kiertelin yhden päivän kaupungilla etsien itselleni sopivia kenkiä. Lopulta ostin Niken lenkkarit ja asiaan kuuluvaa vaatetusta. Olen nyt joka aamu käynyt hotellin kuntosalilla ja kävellyt juoksumatolla rivakasti tunnin ajan. En ole koskaan ollut erityisen innostunut liikunnasta, mutta nyt itsensä liikkeelle saaminen ja kokoaika paremman tuloksen saavuttaminen on tuonut paljon iloa, olen jopa heitellyt vähän yläfemmoja itseni kanssa. Haluaisin niin kovasti tehdä liikunnasta tavan itselleni, sillä kehoni ja mieleni sitä tarvitsee, mutta jostain syystä motivaationi katoaa kovin herkästi. Nyt en voi kuitenkaan perustella itselleni kävelyiden skippaamista, omistan tarvittavat varusteet, juoksumatto sijaitsee yläkerrassa, minulla on aikaa ja terveyttä ja siitä tulee vaan niin hyvä olo. Kun saan pohjakuntoa nousemaan vähän, on tarkoitukseni tehdä jonkinlaisia lihasharjoitteitakin, mutta “lenkkeilen” nyt ensin.

Motivaationi tueksi latasin puhelimeeni HeiaHeia!-liikuntasovelluksen, johon merkkaan aina kulutetun ajan ja kävellyn matkan. Olen todella laiska veden juoja, joten latasin myös Plant Nanny nimisen ohjelman. Sovelluksessa istutetaan pieni kasvi, jolle sitten annetaan sama määrä vettä jonka itse juo. Lisäksi ohjelma muistuttaa parin tunnin välein “Kasvisi on janoinen..”. Harkitsen myös sellaisen aktiivisuusrannekkeen hankkimista kun tulen Suomeen seuraavaksi.


Tsemppaan kovasti teitä, jotka olette aloittaneet liikunta/hyvinvointiprojektin :)

No comments: