Tuesday 12 January 2016

Uneton Amsterdamissa


Ihan mihin tahansa sairastuminen on jotain, minkä kokisi mieluiten omassa tutussa ympäristössään jos se on pakko kokea. Ystävilleni on käynyt matkustellessa vaikka minkälaisia juttuja, kun erilaiset infektiot ovat iskeneet kesken matkanteon, on sattunut tapaturmia tai muuta sellaista. Yksi hurjimmista jutuista minkä tiedän, on se, kun yhtä naista puri apina ja sen seurauksena alkoi pitkä sairaalarumba. Itsekin olen kokenut matkalla sairastumisen, parikin kertaa. 

Tästä päästään siihen, että heräsin viime yönä ja tajusin, että nyt on joku huonosti. Ensimmäistä kertaa elämässäni minulle iski akuutti kystiitti. Vietin monta tuntia hereillä tuskissani, kunnes sain aamulla vasta nukuttua. Olen tavallisesti tarkka vuorokausirytmistä ja herään jo seitsemän jälkeen, mutta nyt annoin itselleni luvan levätä pidempään. Päivä on kuitenkin vierähtänyt sohvalla Kardashianeita katsellen ja blogeja lueskellen. Olen pohtinut monta kertaa, pitäisikö lähteä lääkäriin, mutta toistaiseksi olen pysytellyt kotona. Facebookin kautta kuulun sellaiseen ryhmään, missä on Amsterdamissa asuvia suomalaisia. Heiltä sain heti nopeasti vinkin, minne kannattaa olla yhteydessä jos sairastuu tässä kaupungissa. Toivotaan, etten tarvitse lääkärin palveluita laisinkaan ja olen huomenna taas oma, terve itseni.

Toivottelen teille hyvää yötä ja tervettä huomista.

1 comment:

Anonymous said...

-