Thursday 28 January 2016

Yksi yö lähtöön



Lähes kuukausi Amsterdamissa on mennyt todella nopeasti. En oikein edes tiedä, mihin kaikki se aika on mennyt. Olen tutustunut todella mukaviin ihmisiin, käynyt museoissa ja näyttelyissä, syönyt muutamia kertoja ulkona, pakoillut sadetta asunnollamme ja ikävöinyt kotiin. Pääasiassa arki on kuitenkin tuntunut kuluvan kauppareissuja tehden, ruokaa laittaen, pyykkiä pesten ja asuntoa siivoten. Yksi ystäväni on asunut ulkomailla pitkään ja hän sanoi, että vuodet tuntuivat kuluvan ulkomailla jotenkin todella nopeasti, nopeammin kuin Suomessa ollessa. Tämän hyvin vähäisen kokemukseni perusteella voisin kai jollain tapaa allekirjoittaa tämän. Osaa nyt jo arvostaa enemmän esimerkiksi suomalaista asumisen helppoutta, hyviä ikkunoita, järkevästi suunniteltuja koteja ja hyvän makuista kraanavettä (ulkomailla kraanavesi on ihan kamalaa, erityisesti Pariisissa..).

Täällä meidän asunnolla on pyykkikone, mutta ei mitään missä vaatteet voisi kuivata. Niimpä lainasimme henkareita miehen työkaverilta ja kirjahylly sopii kuivaustehtävään :D 





















Ensimmäisen reilun kuukauden jälkeen olen oppinut monia asioita, kuten sen, että tällaiset isot muutokset elämässä koettelevat parisuhdetta paljon. Olisi helppo syyttää sitä toista siitä, että hänen vuokseen olemme täällä, vaikka todellisuudessa olen itse valintani tehnyt. Itsestäni olen oppinut sen, mitä vähän osasin aavistella jo etukäteen, nimittäin kotirouvan elämä ei oikein sovi minulle. Kaipaan ihmisiä ympärilleni, selkeitä rytmejä elämääni, vuorovaikutusta ja sitä, että saan todella tehdä jotain. Kyllä, kaipaan työntekoa. Nyt alan olla innoissani niistä mahdollisuuksista mitä Abu Dhabi saattaa minulle suoda, sieltä nimittäin saattaa löytyä hyviä kontakteja ja aivan uudenlaisia työmahdollisuuksia.

Mukavaa torstaipäivää :)

No comments: